Alla inlägg under februari 2011

Av Kisse - 5 februari 2011 16:20

Den här låten sjöngs och dansades det till på barndiscot och barnen dansar och hoppar här hemma, en låt vi länge kommer bli glad av :)

Av Kisse - 5 februari 2011 14:03

Underbart härlig rolig och mättsam kväll var det igår kväll när vi träffades gamla tjejgänget! Helt otroligt att vi fortfarande efter alla dessa år som vanligt blir så där 14 årigen när vi träffas ;) Skämt å sido men igår var nog första gången vi faktiskt börjar känna oss rätt gamla eller nä vi känner oss inte gamla men åldern avslöjar att vi börjar bli rätt gamla ;) Känner mig otroligt tacksam och glad att jag har dessa fina vänner som jag vet att jag kan lita på till 1000 procent som alltid finns där och även om vi nu för tiden inte träffas så ofta så har vi alltid tryggheten där och vi delar verkligen allt och dessa träffar är otroligt givande för oss alla. Gnälla av oss lite på makarna få råd och tips av varandra, rannsaka oss själva lite men samtidigt ha mycket mycket trevligt med god mat, massvis med vin och även lite sällskaps spel :)

Första gången på flera år dessutom som ingen var gravid, ammande eller hade några barn med oss :) Det behöver vi ju också, att bara få vara vi, jag behöver få vara bara Kristina!

Av Kisse - 3 februari 2011 21:11

Sjukt trött imorse och hela dagen för den delen men härdade ut och stannade till och med en timme extra eftersom vi var kort om personal. Det är jobbigt att ha SEMESTER ;) Vi har ju verkligen passat på att utforska stället vi var på och var sällan på området och bara slappade även om vi hann med det en hel del också sen blev det ju rätt mycket häng hemma i lägenheten också men med ett ständigt passande av barnen. Lukas roade sig med att blåsa såpbubblor ute på uteplatsen en dag och lyckades få till en bubbla ;)

Vi letade ju som tokar överallt efter en ny drake till Filip då vi redan hemma lovat honom att leta efter en utomlands men vi gick ju bet och Filip nöjde sig med att köpa en dinasourie som följde med överallt men på flygplatsen hittade vi precis det vi sökte och de allra sista pengarna gick till dessa drakar.

3 pack drakar för 7,5 Euro och är ca 10 cm stora och de roade Filip sig med hela flygresan hem tills han somnade och när vi väckte honom inför landningen var det första han sa : "Mamma vart är min drake" den blåa blev genast en favorit och de andra två fick Lukas ;) Han blev så lycklig när jag tog fram den att kan kramade den länge  och nu släpps den inte många stunder, till och med sover med honom i sängen, BLÅ heter den, SVART heter den i mitten och trehuvudingen heter DUBBELNACKE (tydligen heter en av drakarna i Draktränaren det ;))

Nu SOVA, imorgon jobb och sedan vin och snittkväll tillsammans med bästa tjejerna!!!

Av Kisse - 2 februari 2011 20:13

Vi landade sent på måndag kväll, flygresan gick kanon bra och vi kom fram till hotellet vid tolv tiden, checkade in med våra sovande barn och fick kartan för att hitta till vårat boende. Regnet öste ner på natten men nästa morgon vaknade vi till sol, god hotell frukost och sedan började vi utforka området, badade ,solade och bara njöt av att vara framme.

Rätt kallt vatten i poolen men Filip badade glatt ändå och trivdes som fisket i vattnet.

På kvällen bjöds det på barndisco men en rolig clown och en stor delfin som kom på besök, Lukas gick genast in i barnskaran och dansade loss, hälsade på Delfi medans Filip valde att utforska på håll.

ONSDAG

Dags att lämna området och bege oss på upptäcktsfärd i öknen :)

Funkade bra att ta med vagnen upp på de första sandkullarna sedan slog vi läger för lite mellanmål.

Filip grävde som en hund som han själv sa och byggde sedan ett sandslott så han blev lagomt sandig eftersom han var väl smörjd med sollotion ;)

Traskade sedan ner från sandkullarna rakt ner till kamelerna och tog en skumpig tur ut i öknen.

Lukas i ergo selen funkade super, speciellt på kamelryggen!

Mer pool häng ;)

Och barndisco på kvällen, denna kväll var även Filip med och dansade.

Resturangen låg på övervåningen och kvällsunderhållning/bar på nedervåningen.

TORSDAG

Palmitos park fick sig ett besök en förmiddag.

Ödlor, ormar, krokodiler, fåglar i massor men mest imponerande var nog papegojshowen som kunde så otroligt mycke roligt.

Delfinshowen var ju rolig den också men jag som är höjdrädd hade fullt upp att inte få svindel men utsikten var enorm och delfinerna duktiga :)

På vägen hem tog vi strandpromenaden förbi fyrtornet Faro de Maspalomas,stannade och tittade på de otroliga sandstatyerna och fyllde Lukas med välling.

FREDAG

Tog sedan en vilodag vid poolerna

Badade

Spelade biljard

Slappa vid baren

Lekte i lekparken tills det blev mörkt.

LÖRDAG

Veckan går fort och på lördagen besökte vi en marknad, köpte en handduk till Filip i form av en poncho och besökte sedan Holiday World men det var ingen höjdare då bara bowling hallen och spelhallen var öppen, allt kostade pengar och det blev bara någon liten tur på småkaruseller och en milkshake innan vi traskade hemmåt för att inte missa lunchen.

Filip tyckte iaf det var roligt att åka båt med Kalle Anka :)

Eftermiddagen spenderade vi på stranden.

Jag och Lukas

Filip gör en sandängel

Petter och Filip byggde ett hus åt dinosaurien Filip köpte i en butik eftersom vi inte kunde hitta en endaste drake någonstans alls...

Stranden var ingen höjdare... det blåste, vattnet var kallt och väldigt stenigt men att flyga drake där funkade super bra :)

Lukas gillade stenarna, ibörjan skrek han som en tok när han nuddade sanden ;)

Bamse kom på kvällen men varken Filip elelr Lukas var vidare intresserad så vi valde att gå hem tidig istället för att vara pigga sista dagen då den allra sista utflykten skulle ske.

SÖNDAG

Då tog vi nämligen taxi till Puerto Rico, fick en taxi som dessutom hade barnstolar *tjoho* kändes otroligt skönt eftersom det var en bra bit dit, Lukas satt frammåt vänd men jag var bara tacksam över stolen så sa inget även om vi har båda våra barn bakåt vända här hemma!

Dyr resa till Puerto Rico men vi hann iaf med Glasbotten båten ;)

Som tog oss vidare till Anfi stranden en oroligt härlig (konstgjord)strand där vi gärna varit en hel dag...

Men vi stannade bara en stund för att sedan kliva på nästa båt...

Som tog oss vidare till Arguineguin som vi tänkt ta buss från tillbaka till hotellet men det visade sig att det gick dåligt med bussar på söndagar och vi fick till slut tag i en taxi som tog oss tillbaka lagomt för att hinna duscha innan våran sista måltid och sedan dums i säng.

Filip åt de sista två dagarna endast musslor till middag ;) Maten var otroligt bra med massor att välja på, fräscht och gott och det funkade super bra för mig med laktosintolleransen också jag fick helt enkelt äta det jag vågade ;)

MÅNDAG

Redan halv fem ringde väckarklockorna och kvart över fem hämtade bussen oss som tog oss till flygplatsen, flygresan hem gick bra och barnen sov stor del av resan hem.

Trötta men glada att vara hemma så är vi kanon nöjda med semester, kanon väder, god mat och dryck och denna bild får beskriva resan ;)

Av Kisse - 1 februari 2011 21:37

Jag lovade er bilder imorgon men ni får en liten tjyvtitt på våran fina lägenhet redan idag ;)

Allrummet med härliga färger som gav ett varmt ljust intryck, rejäla möbler som ingav lyx känsla. Disney channel till Filips lycka dock på spanska men det brydde han sig inte om ;)

Sovrummet, rejäla garderober och sängar som gick att flytta ihop :) Kanon med resesäng till Lukas, Filip sov på en madrass på golvet första nätterna sedan fick han Petters säng och Petter blev hänvisad till soffan eftersom han snarkade för mycket

Det superba uterummet för att hänga blöta badkläder :)

Verkligen kanon nöjd med boendet och läget på bungalowen, inte för nära poolerna och hotellet men inte för långt ifrån heller. Enda jobbiga var nog att det första natten regnade in vid dörren till torkrummet (uterummet) och att  på vissa ställen var( fukt?) skadade ner till så att betongen och färg släppte så fort barnen var där och pillade och det gjorde dom ju mest hela tiden bara för att det var ju såklart kul ;) Rätt kallt på nätterna och på golven men det fanns gott om extra filtar så frysa har vi inte behövt göra.

Av Kisse - 1 februari 2011 16:49

Vi kom hem igår och just nu får ni bara veta att

ALLT HAR VERKLIGEN VARIT SUPER UNDERBART!!!

Idag har jag jobbat men imorgon är jag ledig så då lovar jag att det kommer bilder och redogörelse av hela resan!

Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar